راهنمای نصب جک برقی درب پارکینگ

راهنمای نصب جک  برقی درب پارکینگ

بخش ۱ سیم بندی مرکز کنترل و متعلقات :

۰۹۹۰۹۲۲۱۱۰۴ – ۰۲۱-۶۶۱۲۸۸۴۷

درب شیشه ای 

CON1 : تحریک دستی و ورودی گیرنده خارجی                        F1 : فیوز برق اصلی ۶A-220V

CON2 : ورودی چشمی                                                      F2 : فیوز موتور ۲  ۳A

CON3 : ورودی لیمیت سوئیچ درب بازکن ریلی                         F3 : فیوز موتور ۱  ۳A

CON4 : خروجی قفل برقی ۱۲ ولتی                                     LCD Moudule : نمایشگر LCD

CON5 : خروجی موتور ۱                                                    RF RECIEVER : گیرنده رادیوئی

CON6 : خروجی موتور ۲                                                    A : دکمه انتخاب منو اصلی

CON7 : خروجی فلاشر ۲۲۰ ولت                                         B : دکمه انتخاب زیر منوها

CON8 : ورودی برق اصلی ۲۲۰ ولت                                     C : افزایش یا تایید کردن (YES) پارامترها

TR INPUT : ورودی ۲۲۰ ولت ترانس                                     D : کاهش یا منتفی کردن (NO) پارامترها

TR OUT : خروجی ۱۲ ولت ترانس

درب شیشه ایجک الکترومکانیکی برقی
۲ عدد

  درب شیشه ای

سوئیچ خلاص کن۲ عدد

    درب شیشه ای

پین اتصال به براکت۴ عدد

  درب شیشه ای

براکت انتهایی۲ عدد

 درب شیشه ای 

براکت ابتدایی۲ عدد

    درب شیشه ای

دفترچه راهنما۱ عدد

   درب شیشه ای

ریموت کنترل۲ عدد

    درب شیشه ای

فلاشر ۲۲۰ ولت۱ عدد

   درب شیشه ای

فتوسل۱ جفت

   درب شیشه ای

مرکز کنترل AC 7006۱ عدد

   درب شیشه ای

کنسول   دیواری ( اختیاری ) 

    درب شیشه ای

کی پد ( اختیاری ) 

    درب شیشه ای

کلید سکتور ( اختیاری ) 

 ۲- ابزارهای مورد نیاز :

اطمینان حاصل کنید که ابزار زیر را جهت نصب به همراه دارید .

درب شیشه ای

۳- نمای درب باز کن و مرکز کنترل

جک برقی درب پارکینگ

۱ بازوی الکترومکانیکیA۳*۱٫۵+T
۲ مدار فرمانB۲*۱٫۷۵+T
۳ فتوسل RX

TX

C

C1

۲*۰٫۷۵

۴*۰٫۷۵

۴ آنتن هواییE۲*۰٫۷۵
۵ فلاشرF۲*۰٫۷۵
۶ کلید سکتورD۲*۰٫۷۵

مشخصات فنی

درب شیشه ای

مشخصات  LEADER 4
ولتاژ کاری۲۲۰ ولت ۵۰ هرتز
جریان مصرفی۱٫۲ تا  ۱٫۷ آمپر
توان مصرفی۲۸۰  وات
خازن مورد نیاز۱۰ میکروفاراد
حد محافظت دمایی۱۵۰ درجه سانتیگراد
حداکثر کشش۲۸۰۰ نیوتن
استاندارد IP۵۴
سرعت چرخشی۱۴۰۰ g/m
محدوده دمایی مجازاز ۲۰-  تا ۵۵+درجه سانتیگراد
حداکثر طول هر لنگه۲٫۷۵ متر
حداکثر وزن هر لنگه۳۰۰ Kg
حداکثر کورس عملکرد۴۰۰ mm
ماکزیمم زاویه بازشو۱۱۰ درجه
زمان بازشو ۹۰ درجه۲۲ ثانیه
تناوب کاری۸۰ درصد

راهنمای نصب مکانیکی جک ها

در صورتی که بخواهیم جک ها به درستی کار کنند و طول عمر موتورها و خود مرکز بیشتر شود.

 بایستی جک ها طوری نصب گردند که حداقل فشار به آنها آمده و حداکثر بهره وری را داشته باشند .

برای نصب جک باید دو نقطه انتخاب شود ، نقطه اول محل نصب جک بر روی چهارچوب یا دیوار و نقطه دوم بر روی لنگه درب می باشد .

بدین منظور جهت تنظیم اولیه جک ها ، درب ها را کاملا بسته و جک ها را کاملا باز می کنیم ،

سپس حدود ۵۰ mm جک ها را برای رگلاژهای بعدی به داخل می بریم

( حرکت جک به صورت دستی با بیرون کشیدن زبانه موتورها امکان پذیر است ) .

سپس تکیه گاهها را به داخل شکاف ابتدا و انتهای جک وصل و پیچ آنها را می بندیم .

سپس جک ها را کاملا با سطح افق تراز ( با اصول محاسبه ای توضیح داده شده در جداول زیر مطابقت داشته باشد ) کرده.

و محل تکیه گاهها را روی چارچوب و خود درب معلوم و محکم سازی می کنیم .

( توصیه می شود جهت محکم نمودن تکیه گاهها از جوش فلز استفاده گردد .)

نحوه محاسبه و محل نصب تکیه گاهها ، جهت انواع جک ها

در شکل زیر (fig A) فاصله های A ، B ، D به ترتیب نمایانگر :

-Aفاصله افقی بین مرکز لولای درب تا مرکز جای چرخش ابتدای بازو روی تکیه گاه

-Bفاصله عمودی بین مرکز لولای درب تا مرکز جای چرخش ابتدای بازو روی تکیه گاه

-Dفاصله عمودی مرکز لولای درب تا کف پایه نگه دارنده ابتدای بازو می باشد .

( فاصله افقی یعنی فاصله در امتداد درب بسته و فاصله عمودی یعنی فاصله در امتداد عمود بر درب بسته )

درب شیشه ای

(۱-۱) اتصال موتورها به مرکز

موتور چپ (M1) : اگر موتور را به گونه ای قرار دهید که برآمدگی موتور جک رو به بالا و بازوی جک به طرف چپ باز شود .

این موتور موتور چپ نامیده می شود که سیم بندی آن به ترمینال ها مطابق شکل ۲-۱ می باشد .

این موتور باید روی لنگه ای از درب که ابتدا باز می شود نصب گردد .

موتور راست (M2 ) : اگر موتور را به گونه ای قرار دهید که برآمدگی موتور جک رو به بالا و بازوی جک به طرف راست باز شود .

این موتور ، موتور راست نامیده می شود که سیم بندی آن به ترمینال ها مطابق شکل ۱-۲ می باشد .

درب شیشه ای

(۱-۲) اتصال فتو سل ( چشم الکترونیک ) به مرکز کنترل

فتو سل می تواند در مود بسته سیم بندی شود .

در مد بسته در حالت بسته شدن درب ها ، با دیدن مانع درب ها بلافاصله باز می شوند و توقف ندارند .

سیم بندی چشمی ها در مود بسته ( برگشت به حالت اولیه ) مطابق شکل ۲-۱

فوتوسل ایمنی

توجه : در صورت استفاده نکردن از چشمی در مد بسته ترمینال ها IR1 و COM را به هم جامپر کنید .

کانکتور فوتوسل

(۴-۱) طریقه بستن کلید سلکتور به مرکز 

سیم های سلکتور باید به پایه های N.O که در کنار هم هستند مانند شکل زیر نصب گردد . 

توجه : کلید سلکتور شکل ۴-۱ فقط جهت فرمان در مد دو لنگه ای می باشد.

و چنانچه بخواهیم از مد تک لنگه ای ( پیاده رو ) استفاده کنید باید یک کلید سلکتور کانکتور PED و COM سیم بندی نمایید . 

کانکتور تحریک جک برقی

(۵-۱) طریقه بستن لامپ به مرکز

سیم های لامپ چشمک زن ( یک لامپ ۲۲۰ ولت ) مطابق شکل زیر  به کانکتور لامپ LAMP 220V وصل می شود . 

کانکتور فلاشر جک برقی

(۶-۱) نصب قفل برقی

چنانچه بخواهید از قفل برقی برای درب ها استفاده کنید باید توجه داشته باشید ،

قفل روی لنگه ای از  درب نصب می شود که اول باز می شود .

قفل برقی ا زطریق کانکتور E.LOCK تغذیه و فرمان می گیرد ، به قسمت CN ( مطابق شکل ۶-۱ ) روی برد مرکز وصل می گردد .

کانکتور قفل برقی

برای استفاده از قفل برقی می بایست پارامترهای(Electro Lock) به YES تغییرکند و پارامتر (Lock Pulse Time) تنظیم گردد .

لازم به توضیح است که با تغییر پارامتر (Electro Lock) به YES ،درب ابتدا یک فشار معکوس ایجاد می کند تا قفل برقی راحت تر باز شود .

در صورت استفاده از قفل برقی پارامترهای مربوط به آن در پایان هر بار کارکرد جک ها درست بعد از کاهش یافتن سرعت موتورها و بسته شدن کامل درب ها ،

موتور ۱ دوباره برای مدت زمان مربوط به پارامتر (Lock Pulse Time) به کار با سرعت ماکزیمم ادامه می دهد .

در حقیقت این کار جهت ایجاد فشار نهایی به درب ها جهت بستن قفل برقی می باشد .

بخش ۲ : مرکز کنترل و برنامه ریزی آن

(۲-۱)       مشخصات مرکز :

مرکز کنترل چند کاره Control Unit 7006 دارای سیستم انکودر و قابل نصب بر روی درب های دولنگه ، تک لنگه و ریلی می باشد .

با چهار دکمه A,B,C,D می توان پارامترهای مدت زمان ، قدرت و نحوه عملکرد جک ها را بنابر نیاز برنامه ریزی نمود .

دو دکمه D,C جهت زیاد و کم کردن یا برای تایید و منتفی کردن موضوعات مختلف منوها به کار می رود .

این مرکز دارای یک نمایشگر LCD می باشد که پیغام های خطا ، پارامترها و مقادیر پارامترها را نشان می دهند .

(۲-۲) تعریف منوها ، پارامترها و نحوه تغییر مقادیر پارامترها و نحوه عملکرد هرکدام

۱- STAND BY BETA CONTROL         

۲- PARAMETERS

۳- RADIO

۴- DEFAULT

۵- SEQ PROGRAMMING 

– OPERATION COUNT

۱- STAND BY BETA CONTROL حالت کارکرد معمولی و بدون عیب و نقص مرکز را نشان می دهد و در ان حالت مرکز آماده دریافت فرمان می باشد .

اگر در منوهای دیگری هم باشید و تا مدتی که هیچ دکمه ای فشرده نشود ، دستگاه به طور اتوماتیک روی این گزینه باز خواهد گشت .

۲-  PARAMETERS منوی اصلی تغییر متغیرها و دارای ۲۱ زیر منو می باشد.

( جهت رفتن به زیر منو پس از فشردن دکمه A و رسیدن به منوی PARAMETERS دکمه ی B را فشار دهید )

که با هر بار فشردن دکمه B نام یکی از زیر منوها و مقدار آن نمایش داده می شود .

از دکمه C جهت افزایش یا تایید (YES) و از دکمه D جهت کاهش مقدار یا منتفی کردن موضوع (NO) استفاده کنید .

زیر   منوی

PARAMETERS    

 

توضیحات

 

محدوده عملکرد

 

تنظیم کارخانه

M 1 WORKINGزمان   کار کلی موتور ۱ (M1)   = زمان کار موتور با سرعت اولیه + زمان کار موتور با سرعت کاهش یافته (r1) است . (n1)۹۹-۰۲۱
M 2 WORKINGزمان   کار کلی موتور ۲ (M2)   = زمان کار موتور با سرعت اولیه + زمان کار موتور با سرعت کاهش یافته (r2) است . (n2)۹۹-۰۲۱
M 1 TORQUEتوان   موتور یک (M1)   در حین سرعت اولیه موتور را تعیین می کند .۱۹-۸۱۴
M 2 TORQUEتوان   موتور دو (M2)   در حین سرعت اولیه موتور را تعیین می کند .۱۹-۸۱۴
M DEC TORQUE  توان   موتورها در حین سرعت آهسته را تعیین می کند .۱۹-۱۰۱۹
M 1 DEC TIMEمدت   زمان آهسته موتور یک (M1)را   تعیین می کند . (r1)(n1-2)-0۷
M 2 DEC TIMEمدت   زمان آهسته موتور یک (M2)را   تعیین می کند . (r2)(n2-2)-0۷
M CLOSING DELAYاختلاف   زمان بین بسته شدن لنگه یک و لنگه دو هنگام بسته شدن جک ها . ( بسته شدن درب ها   )n2-0۳
M OPENING DELAYاختلاف   زمان بین باز شدن لنگه یک و لنگه دو هنگام باز شدن جک ها . ( باز شدن درب ها )(n1-r1)-0۳
 

PEDESTRIAN TIME

زمان   لازم جهت باز شدن یک لنگه درب مخصوص عابر رو می باشد(n1-r1)-0۷
AUTO CLOSE DELAYزمان   لازم جهت باز ماندن درب ها قبل از بسته شدن اتوماتیک ، زمانی که مرکز در مد تمام   اتوماتیک برنامه ریزی شده باشد .۹۹-۰۴۰
AUTO CLOSE DELAY    بعد از   عبور از جلوی چشمی ، با گذشت زمان تعیین شده درب ها سریع بسته خواهند شد .(n1-r1)-0۱۴
FAST CLOSE DELAYدر   صورت YES   بودن اگر درب ها در حالت STOP   باشند بعد از گذشت ۴۰ دقیقه دربها بسته خواهند شد و در مواقعی که دربها به طور   اتفاقی باز شده اند ، به حالت بسته بر خواهند گشت .Yes / NoNo
CBSE ANYWAY    در   صورت Yes   بودن : در زمان بسته شدن اتوماتیک با ارسال سیگنال ریموت درب توقفف  می کند .

در   صورت NO   بودن : در زمان بسته شدن اتوماتیک با ارسال سیگنال ریموت درب ها شروع به بسته   شدن می کنند .

Yes / NoNo
MOVING MODEدر   صورت YES   بودن : هنگام عملکرد موتور ها چراغ چشمک زن از طرف برد کنترل چشمک می زند .

در   صورت NO   بودن : هنگام عملکرد موتورها یک برق ۲۲۰ ولت به چراغ چشمک زن ارسال می شود .

Yes / NoYes
BLINKING    مربوط   به قفل الکترونیکی است و در زمان استفاده از قفل برقی به صورت YES فعال می شود تا پالس قفل برقی فعال   شود .Yes / NoNo
LOCK PULSE TIMEزمان   ضربه نهایی بعد از کارکرد معمولی موتورهاست که به درب حاوی قفل برقی (M1) وارد می شود که خوب درب بسته شود   .۰ = ۰٫۵ sec

۰ = ۰٫۵ sec

۲ = ۱٫۵ sec

۰
ONLY ONE MONITOR    وقتی   از مرکز کنترل بخواهبد جهت راه اندازی یک موتور استفاده نمایید باید به صورت YES تنظیم شود .Yes / NoYes
SLIDING GATEدر   صورت استفاده از موتور درب باز کن ریلی می توان ورودی لیمیت سوئیچ را فعال کرد .   (ابتدا باید پارامتر به Only One Motor به YES) تبدیل شود.Yes / NoYes
O BS TIMEمدت   زمان تحت فشار قرار گرفتن دربها هنگام برخورد با مانع و فعال شدن انکودر را   تنظیم می کند .

۳۰=۳Sec و ۱۰=۱Sec و انکودر غیر فعال =۰

۰ – ۳۰۱۰
O BS CALIBRATE    برای   کالیبره کردن سیستم انکودر و تشخیص مانع با برخورد می توان مقدار آن را تنظیم   کرد . برای جک های مدل Leader 4   با مقدار ۳۵% کالیبره گردد . برای درست عمل کردن سیستم انکودر می توان مقدار   مناسب را برای انواع موتورها به دست آورد . به طور مثال اگر توان موتورها حد   ماکزیمم (۱۹) تعیین شده باشد درصد کالیبره ۲۰% و اگر توان موتورها ۱۰ تعیین شده   باشد درصد کالیبره ۵۰% مناسب است۲۰% – ۶۰%۳۵%
SAVEهمه   تغییرات در حافظه برد تا زمانی باقی می ماند که برقی سیستم قطع نشود . جهت ذخیره   تغییرات انجام شده روی پارامتر روی چارامتر SAVE دکمه C را فشار دهید تا رله فلاشر دوبار   چشمک بزند و تغییرات شما با قطع شدن برق در حافظه ذخیره بماند .Yes / NoNo

۳- منوی RADIO جهت تنظیم و شناسایی و پاک کردن ریموت های بتا استفاده می شود .

اگر مرکز با دکمه A  یا B کددهی شود ، دکمه A برای دو لنگه و دکمه B برای عابر رویی تنظیم می شود و اگر با دکمه C یا D کد دهی شود ،

دکمه C برای دو لنگه و دکمه D برای عابر رویی تنظیم می شود .

با چند بار فشردن دکمه A و رسیدن به منوی Radio ، دکمه B  رافشار دهید تا وارد زیر منو شوید .

LEARN NEW REMOTEبرای اضافه کردن ریموت جدید ، کلید ریموت را فشار داده و نگه دارید . شماره ریموت بر روی LCD نمایش داده می شود ، برای ذخیره کردن ریموت کلید C فشار دهید .
LEARN NEW REMOTE

   

برای پاک کردن کل ریموت ها بر روی این گزینه ، دکمه C را فشار دهید .
    ERASE REMOTE ONE BY ONEپاک کردن تک تک ریموت ها بر روی این گزینه ، به دو روش زیر انجام می شود .

۱) دکمه ریموتی که قبلا به مرکز کد دهی شده است را فشار داده و نگه دارید ، شماره ریموت نمایش داده می شود ، با فشار دادن دکمه C ریموت از حافظه پاک می شود .

۲) با فشار دادن مکرر دکمه D شماره ریموت مورد نظر را انتخاب کرده و سپس دکمه C را فشار دهید ، تا ریموت مورد نظر از حافظه پاک شود .

۴- منوی DEFAULT : با چند بار فشار دادن دکمه A و رسیدن به منو DEFAULT ، دکمه B را فشار دهید تا وارد زیر منو شوید .

( مقادیر کارخانه ای در جدول مربوط به پارامترها نشان داده شده است . )

زیر منوی

DEFAULT

مقادیر مربوط جک های بازشونده بازویی را داخل حافظه   باگذاری می کند .

۵- منوی SEQ PROGRAMMING  : این منو جهت برنامه ریزی جک یا جک ها به صورت ترتیبی و با نگاه کردن به نحوه کارکردن آنها به کار می رود به ترتیب زیر است :

-برای برنامه ریزی درب تک موتوره :

  1. دکمه A را چندین بار فشار دهید تا SEQ PROGRAMMING  نشان داده شود .
  2. دکمه B را فشار دهید تا  ONE MOTOR نشان داده شود .
  3. یک پالس START با ریموت یا تحریک دستی به مرکز کنترل اعمال کنید .
  4. موتور یک (M1) شروع به کار می کند و نمایشگر M 1  را نشان داده و درب شروع به باز شدن می کند .
  5. وقتی که درب ۹۰% راه خود را طی کرد ، پالس START دوم را به مرکز کنترل اعمال کنید ،
  6. درب با سرعت آهسته حرکت کرده و نمایشگر M 1 DECLERATION را نشان می دهد .
  7. بعد از آنکه درب کاملا باز شد ، ۴ تا ۵ ثانیه صبر کنید و پالس START سوم را به مرکز کنترل اعمال کنید ،
  8. باز شدن درب کامل شده و نمایشگر با نشان دادن STAY OPEN شروع به محاسبه زمان بسته شدن اتوماتیک درب می کند .
  9. بعد از مدت زمان مورد نظر پالس START چهارم را به مرکز کنترل اعمال کنید ،
  10. محاسبه زمان بسته شدن اتوماتیک متوقف شده و درب شروع به بسته شدن می کند .
  11. زمانی که سیکل بستن اتوماتیک تکمیل شد ، درب در نقطه شروع قرار گرفته و مرکز کنترل تمام پارامترهای زمانی عملکرد موتور را ذخیره کرده و از منوی برنامه ریزی ترتیبی خارج به حالت کار عادی بر می گردد .

– برای برنامه ریزی درب دو موتوره :

  1. دکمه A را چندین بار فشار دهید تا SEQ PROGRAMMING نشان داده شود .
  2. دکمه B را فشار دهید تا TOW MOTOR نشان داده شود .
  3. یک پالس START با ریموت یا تحریک دستی به مرکز کنترل اعمال کنید .
  4. موتور یک (M1) شروع به کار می کند و نمایشگر M ۱ DECLERATION را نشان داده و لنگه اول شروع به باز شدن می کند .
  5. وقتی که لنگه اول درب ۹۰% راه خود را طی کرد ، پالس START دوم را به مرکز کنترل اعمال کنید ،
  6. لنگه اول با سرعت آهسته حرکت کرده و نمایشگر مقدار M 1 DECLERATION را نشان می دهد .
  7. بعد از آنکه لنگه اول کامل باز شد ، ۴ تا ۵ ثانیه صبر کنید و پالس START سوم را به مرکز کنترل اعمال کنید ،
  8. باز شدن لنگه اول کامل شده و لنگه دوم بلافاصله شروع به کار می کند و نمایشگر  M 2 DECLERATION را نشان می دهد .
  9. بعد از آنکه لنگه دوم کاملا باز شد ، ۴ تا ۵ ثانیه صبر کرده و پالس START چهارم را به مرکز کنترل اعمال کنید ،
  10. باز شدن لنگه دوم کامل شده و بعد از مدت زمان مورد نظر پالس START پنجم را به مرکز کنترل اعمال کنید ، محاسبه زمان بسته شدن اتوماتیک متوقف شده و درب شروع به بسته شدن می کند .
  11. زمانی که سیکل بستن اتوماتیک تکمیل شد ،
  12. درب در نقطه شروع قرار گرفته و مرکز کنترل تمام پارامترهای زمانی عملکرد موتور را ذخیره کرده و از منوی برنامه ریزی ترتیبی خارج به حالت کار عادی بر می گردد .

 ۶- منوی OPERATION COUNT : با چند بار فشار دادن دکمه A و رسیدن به منوی OPERATION COUNT ، دکمه B را فشار دهید تا وارد زیر منو شوید تا تعداد دفعات عملکرد کامل بازکن نشان داده شود .

عدد نشان داده شده قابل پاک شدن نیست . با تعداد مشخصی کارکرد ، سیستم می تواند مورد بازرسی و سرویس قرار گیرد .

(۳-۲) پیغام های تست خودکار و خطای مرکز

 CLOSE PHOTO ACTORمانعی بین دید دو چشم متصل شده در مد بسته شدن وجود دارد یا چشم ها طوری قرار گرفته اند که قادر به دیدن همدیگر نیستند .
    STAND BY BETA CONTROLمد معمولی برای عملکرد مرکز کنترل و فشرده شدن ریموت کنترل
     OPENINGدرب ها در حالت باز شدن می باشند .
    CLOSINGدرب ها در حالت بسته شدن می باشند .
    AUTOCLOSEمرکز کنترل در حال سپری کردن زمان بسته شدن اتوماتیک است .

نصب جک برقی درب پارکینگ – تعمیر جک برقی درب پارکینگ -نمایندگی جک درب پارکینگ

نکات پایانی

همچنین می توانید کرکره برقی و قیمت کرکره برقی  و پرده برقی را در وبسایت قائم الکترونیک و از کارشناسان این شرکت استعلام کنید. ما ۲۴ ساعت شبانه روز آماده خدمت به شما عزیزان هستیم. هموطنان ایرانی همچنین می توانند انواع جک برقی و قیمت جک برقی را در سایت  قائم الکترونیک دنبال کنند.

در مورد ما :

 شرکت قائم  با یازده سال تجربه در ارائه خدمات فنی و فروش تجهیزات ساختمان. درب شیشه ایراهبندجک برقی درب پارکینگ – پرده برقی – کرکره برقی – درب زیر سقفی سکشنال – دوربین مداربسته …. ارائه خدمات می نماید

تماس با مدیریت :
تلفن :   09127152970

آدرس شرکت : تهران – میدان انقلاب ، ابتدای کارگر جنوبی
تلفن :   09909221104  —   88948560-021     —  09100627420 
ایمیل :info[at]gem-cctv[dot]ir 

gmail :  ghaemelectronicmahan.cctv[at]gmail[dot]com

تمامی حقوق برای قائم محفوظ است.